O firmie Super SEGWAY

Punkty przełomowe w historii firmy

Punkty przełomowe

1999

27 lipca 1999 - wynalazca Dean Kamen zakłada nową firmę Across LLC marząc o tym, aby stworzyć praktyczny, ekonomiczny, a zarazem wolny od szkodliwych substancji pojazd. W zamierzeniu miała być w nim zastosowana technologia dynamicznej stabilizacji. Badania firmy skupiły się na stworzeniu pojazdów, które zajmowałyby jak najmniej przestrzeni, były łatwe w prowadzeniu oraz mogły być używane na chodnikach i wśród pieszych. Pierwsi pracownicy firmy przeszli do niej z poprzedniej firmy Deana Kamena - DEKA Research and Development Corp.

2001

Budowa fabryki Segway'a

luty 2001 - firma zakłada swoją siedzibę w Bedford w stanie New Hampshire.

listopad 2001 - budowa fabryki Segway'a dobiega końca.

1 grudnia 2001 - firma przyjmuje nazwę Segway LLC.

3 grudnia, 2001 - Segway LLC przedstawia publicznie pojazd o nazwie Segway® Personal Transporter (PT) – pierwszy samobalansujący się pojazd w historii.

2002

styczeń 2002 - wyprodukowano pierwszy „przedpremierowy” model Segway'a PT.

15 lutego 2002 - pierwszy stan (New Hempshire) podpisuje ustawę zezwalającą Electric Personal Assistive Mobility Devices (EPAMDs) na jazdę po chodniku. W ciągu kolejnego roku 31 stanów zatwierdza prawo do poruszania się Segway'em PT po chodnikach.

21 marca 2002 - pierwszy model Segway'a PT serii i167 (numer seryjny 022111000001) wraz z pamiątkowym „aktem urodzenia” zostały zaprezentowane Deanowi Kamenowi, dyrektorowi i założycielowi firmy Segway

29 marca 2002 - Segway wystawił na Amazon.com trzy limitowane wersje Segway’a PT tworząc FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology), stowarzyszenie non-profit założone przez Deana Kamena. Aukcja przyniosła łączny dochód 364800 dolarów, ponad 500 osób wzięło udział w licytacjach. Segway PT numer 1 został sprzedany za 160100 dolarów, Segway numer 2 za 104100 dolarów, a Segway numer 3 za 100600 dolarów.

23 kwietnia 2002 - miasto Atlanta wzięło udział w promocji Segway'a PT, wykorzystując go w pracy wielu służb, w tym policji. Wszystkie te służby do tej pory używają Segway'a PT jako narzędzia w codziennych operacjach.

28 sierpnia 2002 - entuzjaści Segway'a PT zakładają www.segwaychat.com tworząc w ten sposób grupę miłośników i przyszłych posiadaczy Segway'a PT. Ucząc innych, odpowiadając na ich pytania, dzieląc się opowieściami, fotografiami oraz doświadczeniami, a także promując bezpieczną i odpowiedzialną jazdę. W ciągu jednego roku do forum dołączyło ponad 1400 osób.

sierpień 2002 - miasto Seattle rozpoczęło promocję Segway'a PT jako sposobu skutecznego podróżowania, który może zmniejszyć liczbę samochodów używanych przez służby miejskie oraz zużycie paliwa. W maju miasto stworzyło raport oceniający wpływ użytkowania Segway'aPT na obniżenie kosztów. Służby miejskie w Seattle wciąż korzystają z Segway'a PT.

18 lutego 2002 - po raz pierwszy Segway Personal Transporter został wystawiony na sprzedaż w serwisie Amazon.com. Związane to było z konkursem pod nazwą Early Delivery Essay Contest. 30 szczęśliwców otrzymało Segway'a PT przed Świętem Dziękczynienia, wycieczkę do fabryki Segway'a oraz kolację z Deanem Kamenem.

2003

16 stycznia 2003 - Keolis Group, prywatna francuska firma transportowa podpisała umowę z Segway'em. Segway rozpoczął tymczasową współpracę z Keolis wprowadzając Segway'a do Francji i promując w ten sposób nowe sposoby poruszania się. Oprócz wprowadzenia możliwości długoterminowego wypożyczania Segway'a PT, Keolis ogłosiło projekt o nazwie: "Station Oxygene" dla francuskich miast. Projekt „Station Oxygene” miał pozwolić ludziom na wypożyczenie Segway'a PT lub innego środka transportu nie produkującego szkodliwych substancji, przemieszczanie się z jednego do drugiego wyznaczonego miejsca i pozostawienia tam pojazdu. Koszt uzależniony byłby od czasu dojazdu.

23 stycznia 2003 - firma rozpoczęła roczne badania w Celebration na Florydzie, aby zaobserwować wpływ oraz korzyści płynące z używania Segway'a PT przez ludzi. Badania rozpoczęto w celu sprawdzenia jak i kiedy ludzie korzystali z Segway'a PT – jako środka transportu do miejsca pracy, sposobu na łatwiejsze poruszanie się, ułatwienia w kontaktach z ludźmi.

luty 2003 - agencja federalna prowadząca badania dla Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych (DARPA) podpisała umowę z Segway'em na temat zamiany piętnastu Segway'ów PT na samobieżny wózek-robot o nazwie Segway Robotic Mobility Platform. Segway stworzył platformę, która służyć miała jako godne zaufania, ekonomiczne urządzenie mogące pomóc instytucjom badawczym. Roboty zostały dostarczone do DARPA w kwietniu. W czerwcu 2003 roku DARPA przekazała pojazdy do San Diego w celu dystrybucji urządzeń do 14 instytucji rządowych i uniwersyteckich zajmujących się badaniem robotów.

28 lutego 2003 - rozpoczęcie sprzedaży Segway'a PT klientom Amazon.com.

maj 2003 - z pomocą Keolis Group, biuro podróży w Dijon umieściło w swojej ofercie zwiedzanie miasta na Segway'u PT. Dzięki temu już w czerwcu VINCI Park oraz Keolis Group połączyły się, aby zaoferować wynajem Segway'a na Champs-Elysées, a w kwietniu 2004 roku w La Défense, dzielnicy biznesu w Paryżu i największym terenie dla pieszych w Europie. Przejażdżki Segway'em PT są teraz możliwe także w innych częściach Paryża, jak również w Nicei.

29 sierpnia 2003 - dwustu właścicieli oraz entuzjastów Segway'a PT spotkało się w Chicago, w stanie Illinois na pierwszym SegwayFest! – zlocie zorganizowanym przez posiadaczy Segway'a PT chcących dzielić się doświadczeniami dotyczącymi Segway'a, a także podzielić się pomysłami i dowiedzieć czegoś więcej na temat technologii.

15 października, 2003 - przedstawiono Segway'a PT - model serii p. Zoptymalizowany pod względem przenośności, rozmiarów oraz łatwości prowadzenia stał się ciekawą opcją wśród obecnych na rynku modeli Segway'a PT.

29 października 2003 - Brookstone stał się pierwszą narodową siecią sklepów sprzedających Segway'a PT. Do marca 2004 roku więcej niż 100 sklepów Brookstone miało możliwość demonstrowania działania Segway'a PT

2004

Segway Fest Chicago

1 lutego 2004 - rezultaty badań przeprowadzonych wśród posiadaczy Segway'a PT pokazały, że rok po zakupie używali go oni w celach rekreacyjnych znacznie częściej niż planowali. Ogromna większość posiadaczy stwierdziła, że jest zadowolona z zakupienia Segway'a PT.

22 marca 2004 - firma ogłosiła wprowadzenie programu zwiększenia ilości dealerów w celu znalezienia nowych pracowników, którzy byliby dystrybutorami modeli Segway'a PT, części oraz akcesoriów. Trzy miesiące później firma podpisała 30 nowych umów dla 35 autoryzowanych dealerów w 26 stanach.

30 marca 2004 - grupa entuzjastów Segwaya [(The Segway Enthusiasts Group (SEG)] ogłosiła inaugurację narodowej organizacji SEG America klubu, który służy zarówno za wirtualne, jak i fizyczne forum, gdzie posiadacze oraz entuzjaści Segway’a mogli dzielić się doświadczeniami i pomysłami. SEG America jest "głosem tych, którzy chcą podtrzymywać oraz rozwijać wolność do używania alternatywnych środków transportu, takich jak Segway PT. Ma także na celu uświadamianie ludzi na temat korzyści płynących z używania takich środków”. Do lipca 2004 roku SEG America stworzyło 24 klubów i zrzeszyło około 3400 członków.

7 czerwca 2004
- Segway PT i170 zostaje wyprodukowany w kolorze Midnight Blue. Paleta Midnight Blue zawiera w sobie ciemny niebieski oraz odrobinę szarości tworząc w ten sposób prosty, elegancki projekt Segway'a PT.

7 czerwca 2004 - Segway rozpoczyna pierwszą regionalna kampanię marketingową obejmującą nowe materiały dla klientów, wystawę dealerów, reklamę w telewizji kablowej, promocje oraz spotkania dealerów na wiodących rynkach sprzedaży. Odświeżyło to wygląd marki, która podkreśliła główny cel firmy: stworzenie inteligentnego pojazdu, który bawi. Hasłem reklamowym kampanii było: “Rusz się” (z ang. "Get Moving”).

1 lipca 2004 - Segway ogłasza promocję Glide Into Summer, pierwszą letnią promocję dla dealerów.

5 października 2004 - Segway wprowadza na rynek własne akcesoria oraz internetowy sklep z częściami.

8 października 2004 - podczas drugiego SegwayFest łączy się ponad 100 posiadaczy i entuzjastów Segway'a w Bonita Springs na Florydzie. Segway organizuje w tym czasie również pierwsze w historii Segway'a spotkanie dealerów.

11 października 2004 - Segway przedstawia Projekt Centaur, pierwszy czterokołowy prototyp, który używa opatentowanej przez Segway'a technologii dynamicznej stabilizacji.

Projekt Centaur

15 października 2004 - Segway organizuje pierwszą promocję zatytułowaną Dom na Wakacje (ang. Home for the Holidays). Dzięki niej dealerzy mogą zaproponować ogromne zniżki na wszystkie modele Segway'a PT. Promocja podwaja zyski z tego samego kwartału w 2003 roku.

16 listopada 2004 - pierwsza w historii grupa podróżników o nazwie America at 10 m.p.h. kończy transkontynentalną podróż przez Amerykę na Segway'u PT.

2005

1 marca, 2005 – na rynku pojawia się model Segway Cross-Terrain (XT) oraz Segway Golf Transporter (GT), jak i odświeżona wersja wiodącego modelu z serii i. Każdy z modeli wyposażony jest w mocniejsze baterie litowo-jonowe wykorzystujące technologię Saphion®. Segway XT to wersja terenowa Segway'a posiadająca terenowe opony, wzmocnione zderzaki oraz specjalną wersję oprogramowania. Model GT umożliwia z kolei grę w golfa na rozległym polu. Posiada specjalne stelaże do trzymania torby na kije golfowe oraz opony nieniszczące darni.

wrzesień 2005 – firma Segway LLC przekształca się w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością o nazwie Segway Inc.

7 października 2005 – Segway ujawnia plany sprzedaży licencji technologii Segway® Smart Motion™ do firm zewnętrznych oraz uczestniczenia wraz z innymi producentami w pracach nad urządzeniami wykorzystującymi tę technologię

16 listopada 2005 – prezydent Stanów Zjednoczonych George W. Bush prezentuje Segway'a PT Premierowi Japonii Junichiro Koizumi

12 grudnia 2005 – podczas ceremonii, która odbyła się w centrum Epcot® w resorcie Walt Disney World®, dziesięciotysięczny uczestnik touru “Around the World at Epcot®” został uhonorowany pojazdem Segway PT ufundowanym przez firmę Segway Inc. “Around the World at Epcot®” to dwugodzinny tour, który umożliwia gościom jazdę na Segway'u PT po World Showcase przed otwarciem parku dla pozostałych gości.

2006

7 luty 2006 – Segway Inc. zostaje oficjalnym sponsorem Zimowej Olimpiady w Turynie w 2006 roku. Jako część spółki z PT Italia, 20 Segway'ów PT w “Specjalnej Edycji” zostało wyprodukowanych dla członków Komitetu Organizacyjnego XX Igrzysk Olimpijskich w Turynie (TOROC). Członkowie komitetu używali pojazdów Segway PT SE, aby przemieszczać się pomiędzy trzema wioskami olimpijskimi w Turynie, Sestriere i Bardonecchii.

9 luty 2006 – pracownicy naukowi dwóch uniwersytetów w Arkansas oraz Tennessee ogłaszają rezultaty badań porównawczych wpływu pojazdu Segway Golf Transporter (GT) i typowego wózka golfowego typu MELEX na nawierzchnię pola golfowego. Wnioski z 30-dniowych badań niezbicie pokazują, że Segway GT jest łagodniejszy dla darni niż typowy wózek elektryczny oraz to, że Segway GT pomaga utrzymać lepsze pokrycie darni, kolor i jakość niż wóz golfowy i dzieje się to z minimalnym wpływem na glebę.

marzec 2006 – opublikowany zostaje raport z 3-miesięcznych testów Niemieckiego Ministerstwa Transportu “Segway w publicznych przestrzeniach”. Raport ten wskazuje, że hamowanie, skręcanie oraz ogólne użytkowanie są sprzyjające i tym samym Segway PT dostosowany jest najlepiej dla dróg rowerowych oraz obszarów ruchu pieszego.

kwiecień 2006 – Centrum Doświadczalne Pojazdów Elektrycznych w Quebec (CEVEQ) opracowuje dwuetapowy raport z testów wykorzystania Segway'a PT oraz innych zmotoryzowanych urządzeń do osobistego transportu (MPTD) na obszarach ruchu pieszego. W pierwszej fazie testów zakończonej w maju 2004, CEVEQ studiowała ergonomię, sprawność oraz techniczne aspekty testowanych maszyn. Segway PT wypadł zdecydowanie lepiej od pozostałych urządzeń – był dużo bardziej stabilny w terenie, niż np. rowery i skutery. W drugiej fazie testów Segway PT wykorzystywany był przez 143 uczestników testu jadąc ponad 9000 km na chodnikach, ścieżkach oraz poboczach w trzech głównych dzielnicach Quebec. Raport ów zwrócił uwagę na to, że żadne wydarzenie lub poważne obrażenie, jak i kolizja Segway – pieszy czy też fizyczna ingerencja – nie została odniesiona podczas oceny. Po dwóch latach testów, CEVEQ rekomenduje, aby Segway PT został dopuszczony do ruchu pieszego jako, że jest on bezpieczny dla kierowcy i ma niewielki wpływ na bezpieczeństwo innych przechodniów, rowerzystów, motocyklistów czy też innych uczestników ruchu na chodniku.

30 maja 2006 – Segway ogłasza, że miasto Chicago podpisało 5-letni kontrakt na zakup Segway'ów PT wraz z akcesoriami, częściami zamiennymi oraz serwisem. Ten kontrakt, który został podpisany przez chicagowskiego dealera – firmę Segway Experience of Chicago LLC, jest największym kontraktem w historii Segway'a i zakłada zamówienie dodatkowych 100 sztuk dla policji, straży pożarnej, służb ochrony lotniska oraz zarządzania kryzysowego. Miasto posiadało dotąd 50 sztuk. Tymczasem na całym świecie już ponad 150 posterunków policji oraz agencji ochrony korzysta z Segway'a podczas patroli.

12 czerwca 2006 – Uniwersytet w Kalifornii, Instytut Transportu na Uniwersytecie Berkeley's oraz Kalifornijski Departament Transportu (Caltrans) wprowadzają program alternatywnego transportu EasyConnect. Program zakłada udostępnienie kilku podróżnym udającym się metrem na stację Pleasant Hill Bay Area Rapid Transit (BART) możliwość skorzystania z Segway'a bez żadnych opłat, aby dojechać do biura. Jest to pierwsze rozwiązanie, które wciela Segway'a PT do systemu publicznego transportu w Stanach Zjednoczonych.

14 sierpnia 2006 – Segway wprowadza technologię dynamicznej stabilizacji na kolejny poziom i prezentuje drugą generację pojazdów Segway PT. Nowa linia produktów zawiera wszechstronny model Segway i2 oraz model terenowy zwany Segway x2 oraz 6 pakietów akcesoriów do specyficznych zastosowań. Wszystkie pojazdy mają zaimplementowaną technologię LeanSteer™ oraz wyposażone są w bezprzewodowy kontroler InfoKey™, dzięki którym jazda jest jeszcze bardziej intuicyjna, jak i inne nowe oraz użyteczne funkcje.

14 sierpnia 2006 – Segway rozpoczyna nową kampanię marketingową prezentującą drugą generację pojazdów Segway PT. Hasłem przewodnim kampanii jest “Simply Moving”, zaś sam przekaz marketingowy podkreśla praktyczną stronę wykorzystania innowacyjnej technologii opracowanej przez firmę Segway.

2007

maj 2007 – Rozrasta się dystrybucyjna sieć Segwaya, który dostępny jest w 250 punktach w 60 krajach.

10 września 2007 - W przededniu otwarcia targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, Segway Inc. i General Motors Europe powiadomiły o rozpoczęciu współpracy projektowej, której celem mają być rozwiązania komunikacyjne przyjazne środowisku. Jednym z nich był prototyp Opel Flextreme ze zintegrowanym Segwayem PT na wyposażeniu.

General Motors

2008

15 kwietnia 2008 – Segway uruchamia serwis społecznościowy Segway Social, przeznaczony dla właścicieli i miłośników Segwaya PT. Użytkownicy mogą za jego pomocą odnaleźć innych posiadaczy Segwaya mieszkających w pobliżu, przeglądać mapy, zaznaczać ciekawe miejsca i umieszczać zdjęcia ze swoich wypraw, ciesząc się aktywnym stylem życia, który umożliwia Segway PT.

Segway Social

1 maja 2008 - Model Segway PT i2 dostępny w nowym kolorze „Metallic Sage”. To stylowe wykończenie nadaje pojazdowi dynamiczny wygląd i połyskuje podczas jazdy w mijanych światłach. Nowy kolor uzupełnia dotychczasową gamę dostępnych barw – czerni anodowej i połyskującej bieli.

Bicycle For A Day20 września 2008 - Segway sponsorem akcji „Rower na jeden dzień” w Nowym Jorku, pierwszego tego typu wydarzenia związanego z transportem, podczas którego uczestników zachęcano, by pozostawili swoje pojazdy spalinowe i korzystali przez cały dzień z alternatywnych form komunikacji; poruszając się rowerem, pieszo, na łyżworolkach lub pojazdami elektrycznymi.

październik 2008 - ponad 1000 policji i agencji ochrony korzysta już z Segwaya PT podczas służb patrolowych.

2009

marzec 2009 – użytkownicy portalu społecznościowego Segway Social odnotowali łącznie ponad milion sześćset tysięcy kilometrów przejechanych na swoich Segwayach.

7 kwietnia 2009 - Segway prezentuje prototyp P.U.M.A., będący częścią trwającej współpracy z General Motors. Wykorzystuje on technologię dynamicznej stabilizacji i napęd elektryczny w celu zmniejszenia współczesnych problemów związanych z zatłoczeniem miast i zanieczyszczeniem środowiska.

Projekt PUMA

2010

24 maca 2010 - Na wystawie Expo 2010 w Szanghaju Segway prezentuje Projekt EN-V. To opracowana wspólnie z General Motors i SAIC wizja transportu w roku 2030. W pełni funkcjonalny, dwuosobowy pojazd z rozwiniętymi rozwiązaniami dotyczącymi dynamiki, łączności i kontroli ruchu. Sposób na tłok na ulicach, a jednocześnie przyjazną środowisku zabawę.

Lifestyle