O firmie Super SEGWAY

Historia projektu

Historia projektu

W roku 2001 genialny twórca Dean Kamen oznajmił, że pracuje nad kolejnym wynalazkiem znanym jako "Ginger". Urządzenie miało zmienić życie ludzi na całym świecie- przez co "Ginger" stał się jednym z najbardziej strzeżonych projektów technologicznych w historii...

Jego premiera odbyła się głośnym echem w mediach. Pojazd trafił do sprzedaży pod nazwą Segway Personal Transporter! Pierwsze dwa egzemplarze zostały zakupione na aukcji www.ebay.com za ponad 100.000 dolarów amerykańskich.

Segway PT jest innowacyjnym, jednoosiowym pojazdem elektrycznym służącym do przewozu ludzi i niewielkiego ładunku. Pełną stabilność zawdzięcza systemowi żyroskopów, które utrzymują kierowcę w ciągłej równowadze. Nie ma w nim ani klasycznego gazu ani hamulca. To człowiek swoimi ruchami określa kierunek i prędkość jazdy. Na Segway'u można spokojnie stać i obracać się w miejscu. Nic więc dziwnego, że pojazd ten zdobywa sobie coraz większą rzeszę sympatyków i entuzjastów. Jest również często wykorzystywany w biznesie, gdzie dając możliwość poruszania się z prędkością 3 razy większą niż przeciętny człowiek – oszczędza czas i pieniądze. Po przeliczeniu można powiedzieć, iż za równowartość jednego litra benzyny Segway może przejechać nawet 600 km! Nie trując przy tym środowiska.

Godnym uwagi jest fakt, że przy projekcie Ginger pracował Polak - inż. Andrzej Skośkiewicz. W swoim dorobku ma między innymi ruchomą klawiaturę, defibrylator (urządzenie do przywracania akcji serca) oraz antenę cyfrową. Według Skośkiewicza "Ginger to produkt uboczny, głównym zamierzeniem Kamena było opracowanie iBota" - napędzanego elektrycznie wózka inwalidzkiego, mogącego poruszać się po każdej powierzchni, wchodzić po schodach, bardzo zwrotnego a jednocześnie małego i stosunkowo lekkiego.

Jak dotąd zaprezentowano dwie generacje pojazdów Segway PT. Generacja pierwsza, obejmująca modele i167, i170, i180, i180 Police, p133, XT oraz GT, produkowana była do sierpnia 2006 roku. Różniła się ona od swojego następcy kilkoma parametrami: posiadała nieruchomy drążek kierowniczy, ruchy na boki realizowane były za pomocą jednej umieszczonej na kierownicy manetki, pojazd uruchamiany był za pomocą immobilizera. Szacuje się, że na świecie jeździ obecnie kilkadziesiąt tysięcy pojazdów pierwszej generacji.

Dnia 14 sierpnia 2006 roku odbyła się oficjalna prezentacja modeli drugiej generacji: pojazdów Segway PT i2 oraz Segway PT x2. Zmiany wprowadzone w tych pojazdach , związane z m.in. z wprowadzeniem technologii LeanSteer sprawiły, iż odtąd obsługa pojazdu stała się jeszcze bardziej intuicyjna. W pojazdach drugiej generacji wprowadzono następujące udoskonalenia: bezprzewodowy pilot do obsługi – kontroler InfoKey, system antykradzieżowy, nowy system skręcania na boki wykorzystujący technologię LeanSteer, zastąpiono plastikowy drążek podtrzymujący kierownicę stalowym, zmienił się także design pojazdu. Zmiany te zostały dobrze przyjęte na rynku. Model i2 został wprowadzony do sprzedaży w Europie jesienią 2006 roku, zaś premiera modelu x2 w Europie została przesunięta na wiosnę 2007.

Segway drugiej generacji stał się rynkowym hitem. Sprzedaż pojazdów wzrosła również w Polsce. W maju 2009 roku na bazie Segway'a PT wprowadzono przebudowaną wersje pojazdu specjalnie dedykowaną tylko dla służb mundurowych – Segway Patroller.

 

Zachęcamy do zapoznania się z punktami przełomowymi w historii firmy.