BIZNES

Przykłady zastosowań

Ośrodek Spa o nazwie Westin Kierland Resort & Spa jest jednym z najważniejszych ośrodków wypoczynkowych w Arizonie. Luksusowa posiadłość posiada trzy pola golfowe, ośrodek spa, klub dla dzieci, osiem restauracji, rozległą powierzchnię wypoczynkową, a także domki letniskowe. Jesienią 2004 roku kierownik ośrodka - Bruce Lange – uświadomił sobie, że Segway mógłby ogromnie pomóc we wszelkich pracach związanych z utrzymaniem ośrodka i zakupił kilka urządzeń. Według Richarda McPhersona, dyrektora bezpieczeństwa ośrodka, jego dział szybko zaczął używać Segway-a jako narzędzia pracy.

- “Fakt, że Segway PT spełnia wszelkie potrzeby naszych gości nie był trudny do zauważenia. Segway przydawał się w bardzo różnych sytuacjach, w których jego walory i możliwości techniczne dawały możliwość na potwierdzenie odczuć, iż dobro klienta jest rzeczą priorytetową. Co w łatwy sposób potwierdza się szybkością reakcji na wezwanie, odpowiedzią na prośbę czy konkretne zapotrzebowanie.

Segway PT pomaga także w kontrolowaniu parkingów. Jego manewrowość pozwala na przemieszczanie się między samochodami w bardzo precyzyjny sposób. Jadący na nim pracownik jest widoczny i ma ułatwione i poszerzone pole widzenia. Jest cichy, szybki, może wjechać tam, gdzie inne pojazdy nie dałyby rady. Można nim dojechać niemal wszędzie i reagować natychmiast nie opuszczając nawet tego nowoczesnego pojazdu służbowego.

Ian Satchell, supervisor z działu ochrony w Westin Kierland, jest szczególnie zachwycony faktem, że dzięki Segway'owi PT rutynowe patrole zostają skrócone do minimum.

“Pracuję na różne zmiany od 14:30 do 23:00 i dzięki Segway'owi PT jestem w stanie samodzielnie patrolować teren posiadłości” - mówi Satchell. Pieszo, potrzebny byłby do tego cały dostępny patrol. Dziś pojedynczo patrolujemy cały teren co nie znaczy że Segway ma chwile wytchnienia od ciężkiej pracy. On pracuje również wtedy, gdy ja odpoczywam. Świetnie odnajdując się w roli elektronicznego ochroniarza współpracuje również z innymi pracownikami firmy.

- “Pracujemy 24 godziny na dobę i przynajmniej przez 15 z 24 godzin ktoś używa Segway'a PT” - mówi McPherson. Chcemy być wszędzie i widzieć wszystko. Chcemy, by nasza obecność była poczuciem bezpieczeństwa dla naszych gości. A przy pomocy Segway'a otrzymujemy pożądany efekt nie ograniczonej swobody ale dyskretnej i skutecznej ochrony. Cel więc osiągnięty!

Aby podkreślić jeden z aspektów skuteczności Segway'a PT grupa McPhersona przestudiowała czas reakcji.

- “Przestudiowaliśmy każde wezwanie ochrony z ubiegłych 6 miesięcy w 2004 roku, kiedy nie używaliśmy Segway'a PT. Za każdym razem odpowiedź zajmowała nam to średnio 12 minut” – mówi McPherson. Kiedy porównaliśmy ten wynik z wynikiem z pierwszych miesięcy 2005 roku, kiedy używaliśmy Segway'a PT, okazało się, że dzięki Segway'owi reagowaliśmy już w 7 minut. Jeśli weźmie się pod uwagę, że odpowiadamy na około 1500 wezwań każdego miesiąca, łatwo dojść do wniosku, że nasza zdolność reagowania jest dużo wyższa.



Powrót do listy